Zaterdag 05-08-2017

5 augustus 2017 - Canggu, Indonesië

Finns Beachclub

De laatste dag alweer! Vanmorgen zijn we samen met met Yoga nog even langs een aantal souvenirsshops gegaan en hebben we het laatste rondje over het drukke en chaotische Bali gemaakt. Ondanks dat we met flinke regenbuien wakker werden, komt de zon in de loop van de ochtend toch goed door en besluiten we om onze laatste middag hier door te brengen bij Finns Beachclub een klein stukje verderop. Met pasjes van de villa worden we ontvangen als vip members. We komen binnen in een hele luxe Beachclub aan de rand van het strand met zwembad, dj en een groot assortiment aan eten en drinken. Ik moet even wennen aan de mannetjes die om de 10 minuten het zand van je bedje komen vegen, maar dat wennen gebeurde best snel :) Het waren 2 hele actieve weken met een aantal bewolkte relax dagen, dus vandaag dan toch nog maar even proberen om ietsje bij te kleuren voordat we het vliegtuig weer in gaan. Aan het eind van de middag gaan we terug naar de villa waar we alle spullen weer inpakken. Yoga bereidt voor de laatste keer een voortreffelijk avondmaal en we bedanken hem dan ook groots voordat we gaan. Inmiddels zijn we de douane door en wachten we tot we mogen gaan boarden. Ik kijk terug op 2 fantastische weken. We hebben ontzettend veel gezien, mede dankzij onze Yoga! Wat een held! Hij maakte gewoon deel uit van ons reisgezelschap en het afscheid nemen was ook best gek. We zagen een bruiloft, een begrafenis in de natuur, verschillende ceremonies bij de tempels, maar ook zagen we vulkanen, mooie stranden, het regenwoud, apen in het wild, we brachten een bezoek aan de school, we stonden in vele files, zagen complete gezinnen op 1 scooter en zelfs een moeder die achterop borstvoeding gaf aan haar kleintje. We zagen de vele  rijstvelden, hebben onder de mooiste watervallen gestaan,  gesurft, maar ook de tempels blijven mij bij evenals de rijkdom en armoede die dit eiland kent.Kortom, het was fantastisch! Zometeen boarden en dan gaan we beginnen aan de terugreis. Leuk dat je hebt meegelezen en ik hoop dat je een kleine indruk hebt gekregen van mijn reis!

1. Inge Daams-Lansink:
    5 augustus 2017
    Lieve Gabriëlla, we hebben genoten van je hele leuke blog, we zullen het missen elke middag even meegenieten met jullie. Morgen even thuis en dan weer verder in Europa. Liefs X