Donderdag 03-08-2017

4 augustus 2017 - Denpasar, Indonesië

Private School Mahardika, Denpasar

Na een klein beetje uitslapen en een goed ontbijt zijn we rond 11.30 vertrokken richting Denpasar. Mijn vraag aan Yoga om een school te mogen bezichtigen, werd zeer gewaardeerd en eenmaal aangekomen bij de school werden we hartelijk ontvangen door de directeur en zijn assistent. We hebben een blik mogen werpen in een klaslokaal waarin werd lesgegeven, de bibliotheek, de kantine en het podium waar jaarlijks het schooljaar wordt afgesloten. Deze school is voorzien van een computerruimte, opgeleide docenten en goede hygiene. Het is erg bijzonder om dit allemaal van dichtbij mee te maken. En dat, terwijl er nog geen 500 meter verderop een public school is waar de leerlingen gemiddeld met 40 leerlingen in een klas lesg krijgen en amper materiaal hebben, laat staan goede hygiene hebben. Terwijl we de rondleiding door de school krijgen, maakt de assistent directeur foto's van ons. Zo speciaal als het voor ons is om de school te zien, zo speciaal is het voor hen dat er een bezoek wordt gebracht aan hun eigen school. Waarschijnlijk verschijnen we volgende week in the schoolpaper. Echt heel leuk! Na de rondleiding en een bedankje aan de directeur zijn we verder gegaan noordwaarts waar we het strand van Sanur gaan bekijken. Het zou een mooi strand moeten zijn, maar zonder zin en toeristen lijkt het er toch erg stil. We lunchen hier wat en gaan door. Op speciaal verzoek van ons heeft Yoga geprobeerd de locatie te achterhalen van de buddha to buddha shop. Ergens achteraf met na lange smalle oprijlaan komen we aan op een klein parkeerplaatsje waar plek is voor zo'n 15 auto's. Het blijkt een Hollands trekpleister te zijn, want menig Hollander is hier te vinden. Blank, blond en lekker ordinair. Door een soort van binnentuin lopen we naar de plek waar de sieraden worden verkocht. Er liggen ontzettend veel sieraden en al snel blijkt dat de prijs echt ongelooflijk laag is tenopzichte van de prijs in Nederland. Vandaar al die Nederlanders... Na wat moois te hebben ingeslagen vervolgen we onze weg naar Semyniak waar we een een luxe restaurant genieten van een uiterst goed diner, een lekker stukje biefstuk. Even geen rijst met kip! Met een taxi vervolgen we onze weg naar huis. Het was een dag met veel leuke en indrukwekkende dingen!

School Mahardika

Met directeur en assistent, foto's maken

Gekeken in een klas. Wel echte luxe tenopzichte van de local schools

Weg vervolgd naar sanur waar het strand heel mooi zou moeten zijn. Helaas geen zon en veel uitgestorven. Echt een toeristische plek met veel Nederlanders. Yoga herinnert ons aan de Nederlander die een boete kreeg en het famous politie huisje

Daarna door naar buddha to buddha. Heel goedkoop en overal Nederlanders

Dag geindigd in ... waar we lekker hebben gegeten.