Zaterdag 29-07-2017

29 juli 2017 - Seminyak, Indonesië

Seminyak

Vanmorgen hebben we heerlijk uitgeslapen na de indrukwekkende dag van gisteren. Met een uitgebreid ontbijt starten we de dag en besluiten we tegen het eind van de ochtend een van de stranden te gaan bezoeken. Ookal is het vandaag erg bewolkt, we moeten toch ook echt even genieten van de mooie stranden die Bali kent. We kiezen voor Seminyak Beach zodat we, als het zo bewolkt blijft, we eventueel ook nog even kunnen shoppen. Met de jeep vertrekken we richting Seminyak. We komen aan op een strand waar de strandbedjes ons om de haverklap worden aangeboden. We zijn er inmiddels achter dat als je een aanbod van een Balinees weigert, hij er spontaan de helft van de prijs vanaf doet. Ondanks dat besluiten we toch lekker op onze eigen handdoekjes te gaan liggen vlak aan de zee. Hier hebben we uitzicht op de grote golven en de surfers. Helaas lijkt de zon niet meer door te komen en besluiten we na een tijdje de shopstraat van Seminyak te gaan ontdekken. Ik kijk mijn ogen uit. Alle shops zijn in het beheer van de Balinese mensen die al zittend/liggend op de grond met hun telefoon de gasten begroeten. Ze weten niet hoe snel ze op moeten springen als ze denken te zien dat we ergens in geïnteresseerd zijn en beginnen hun aanbod met: "this is the price, but you can bargain". Als je het aanbod weigert dan zakken de eigenaren al snel naar de helft van de originele prijs, dus onderhandelen is hier de norm. We lopen terug naar de hoofdstraat waarna we gaan lunchen at Warung Made's. Hier geniet ik van een overheerlijke chicken teryjaki. Na de lunch wachten we op Yoga die ons bij het restaurant zou komen halen. Echter is de weg door een ceremonie niet meer bereikbaar, want er zitten zo'n 60 Balinese mensen in hun witte ceremonie kledij op de grond. Erg bijzonder om te zien hoe deze mensen eens in de 6 maanden een ceremonie houden met hun gehele community bij de tempel. Dit doen ze op de weg om alle kwade goden te verjagen en de mensen te beschermen wanneer ze aan het verkeer deelnemen. En dat is wel nodig als je ziet hoe ze hier rijden! Eenmaal bij de auto rijden we terug naar de villa waar we nog even een frisse duik nemen in het zwembad. We sluiten de dag relaxt af en genieten van een lekker diner. We duiken op tijd in bed vanavond, want morgen staat een cruise naar Lembongan op het programma.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge Daams-Lansink:
    29 juli 2017
    Heel veel plezier met de boottocht naar Lembongan, hopelijk niet zo bewolkt morgen, zou jammer zijn op dit mooie eiland.