Vrijdag 04-08-2017

4 augustus 2017 - Uluwatu, Indonesië

Surfin' Beach 66 and Uluwatu

Ik was al vroeg wakker vanmorgen en terwijl ik onder de veranda nog een beetje verder wakker aan het worden was, kwam een van de staff leden die mij zoals elke morgen voorziet van een kopje thee. Terwijl ik wat lees, maakt Putu de ontbijttafel gereed en zodra Yoga aan komt, gaan de eitjes in de pan. Na het ontbijt vertrekken we naar Beach 66 waar we gaan surfen. De golven zijn van aardige hoogte en regelmatig hap ik een slokje zout, maar met de juiste tips lukt het aardig om een aantal golven de baas te worden. Deze 2 uur vlogen voorbij. We rijden helemaal door naar het zuidelijke puntje van het eiland waar we gaan lunchen. Onderweg zien we veel straattentjes waar veel locals zitten te eten. Het ziet er smerig uit en de afwas wordt gedaan met afgetapt straatwater. De mensen hier zijn simpelweg niet goed genoeg opgeleid om te weten wat hygiene is. Wij besluiten om voor iets meer klasse te gaan en lunchen bij Bluepoint met uitzicht op zee. Veel surfers zijn hier actief die tussen de helderblauwe golven hun skills laten zien. Helaas missen we net de RipCurl Surfcup in Padang Padang die is uitgesteld ivm te lage golven, maar het strand doet er niet aan onder. Na de lunch vervolgen we onze weg richting Uluwatu. Het is bizar hoe sommige wegen er bij liggen, we rijden zelfs over een weg die nog geen uur geleden gealsfalteerd werd. Ook dit wordt hier allemaal met de hand gedaan. Ongelooflijk! We komen aan in Uluwatu waar we een tempel bezichtigen terwijl we ondertussen het gevoel hebben dat we in de Apenheul lopen. De apen zijn overal. Ze hangen in de boom, zitten midden op de weg of rennen achter elkaar aan. We zijn gewaarschuwd om niet te eten in het bijzijn van deze beesten en ook onze zonnebril en telefoon moeten we in de gaten houden. Best bizar. Na de tempel bezoeken we nog wat mooie strandjes en tegen het einde van de middag besluiten we om terug te rijden richting de villa. Na ruim 3 uur komen we daar aan om even op te frissen en met de taxi door te gaan naar het plaatsje waar we gisteravond ook gegeten hebben. Dit was een leuk stadje met veel gezellige tentjes. Inmiddels zitten we, om 22.00 's avonds, aan tafel te wachten op ons eten. Morgenochtend gaan we nog even op pad voor wat souvenirs en smiddags afhankelijk van het weer nog even naar het strand. Yoga heeft aangeboden voor ons het laatste avondmaal te koken. We gaan nog even goed genieten van de laatste dag!