Dinsdag 01-08-2017

1 augustus 2017 - Seminyak, Indonesië

Beachwalk shoppingcentre

De titel verraad het eigenlijk al, een dagje shoppen. Vandaag zijn we los gegaan in shoppingcentre Beachwalk in Seminyak. Terwijl de zon zich achter de wolken verstopt, hijsen wij ons in allerlei outfits in de hoop met veel tasjes terug te kunnen komen. Met inpakken heb ik rekening gehouden met wat extra ruimte voor de terugweg, dus dat moet goed komen. Ik sta versteld van dit shoppingcentre, want dit is een shoopingmall zoals wij deze kennen. Dit, terwijl er aan de overkant van de straat de aandringerige locals hun zelfgemaakte souvenirs proberen te verkopen. Ook hier is het contrast tussen arm en rijk duidelijk zichtbaar. Winkel in, winkel uit en na verloop van tijd hebben we van verschillende winkels een tasje bemachtigd. In de loop van de middag wisselen we het uitgebreide shoppingcentre in voor de souvenirsshops om te kijken of we nog wat leuks mee kunnen nemen voor het thuisfront. Aan het einde van de middag laten we onszelf met een taxi terugbrengen naar de villa waar Yoga voor ons weer een overheerlijke variant op de nasi goreng heeft gemaakt. We genieten volop. Na het eten relaxen we met een boekje terwijl de vogels, krekels en gekko's op de achtergrond van zichzelf laten horen. Inmiddels is het hier alweer 23.00 geweest en duik ik zo lekker het bed in. Welterusten!