Maandag 31-07-2017

31 juli 2017 - Kuta, Indonesië

Kuta Beach

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken richting Kuta, een plaatsje vlak onder ons. We worden zowat op het strand afgezet door onze Yoga en zoeken, terwijl we alle aanbiedingen van massages, henna tatoeages, ijsjes en haarvlechtjes afslaan, naar een goed plekje aan de zee. Vanmorgen leek het wat bewolkt, maar het is inmiddels helemaal open getrokken en we kunnen eindelijk even bij-bruinen. Het zou toch wat zijn als we ongebruind terugkomen uit Bali..... We genieten in de volle zon en kijken naar alle toeristen die hier hun best doen om een goede golf te pakken met de surfplank. Vandaag hebben we plannen gemaakt om dit vrijdag ook te gaan doen, dus daar kijk ik nu al naar uit. Na een paar uurtjes op het strand lopen we nog even kort door een straatje met van allerlei shops en proberen met flink wat afdingen om nog wat te kopen. Halverwege de middag pakken we een taxi terug naar de villa om daar op te frissen en door te gaan naar Jimbaran Beach voor de sunset BBQ. We komen daar aan en worden met de auto afgezet letterlijk in het restaurant. We krijgen een tafeltje midden op het strand om daar de zonsondergang te kunnen bekijken. In de keuken kunnen we de levende vissen uitkiezen die we in de pan willen hebben om vervolgens aan de zee te kunnen smikkelen. Terwijl de zon langzaam verdwijnt wachten we op het eten en maken we wat mooie plaatjes. Onder het genot van live muziek en vuurwerk genieten we van de overheerlijke vis en rijst en terwijl ik, nu inmiddels terug bij de villa, geniet van mijn zelfgemaakte Balinese cappuccino, schrijf ik de laatste paar zinnen van dit blog. Morgen gaan we en dagje shoppen. Op naar de souvenirs!

1. Inge Daams-Lansink:
    1 augustus 2017
    Dag lieve Gabriella ik, oma, heb je verslag weer gelezen en de foto's gezien. Heel leuk, geniet maar lekker met z'n allen. Doe je iedereen de groetjes Liefs OMA XXX

Groetjes ook van mij Inge X