Zaterdag 22-07-2017

22 juli 2017 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

De Heenreis

Het is een uur of 16.00 en we verrekken met de auto richting Düsseldorf AirPort. Met een uurtje komen we daar aan, parkeren de auto en gaan vervolgens met de koffers via een hangtreintje naar de juiste vertrekhal. Het is druk bij het inchecken, maar we zijn ruim van te voren vertrokken dus we hebben meer dan genoeg tijd. De koffers zijn ingecheckt en we gaan door de douane om wat te eten. Met een overheerlijke salade en vers gebakken brood start ik de vakantie en al snel daarna mogen we boarden. We vliegen met een Airbus 380, het grootste vliegtuig waar ruim 550 man in past. Iedere passagier heeft een eigen scherm, met console en kan films/series kijken, spelletjes spelen en de vlucht live volgen. De eerste stop is Dubai en met een hele relaxte vlucht komen we rond 6.00 local time aan (4.00 Nederlandse tijd). Vanuit het vliegtuig heb ik al een kleine glimp op kunnen vangen van de stad. We hebben een kleine 3 uur om over te stappen en gaan via een trainline naar de juiste vertrekhal. Eenmaal daar kunnen we nog even uitgebreid genieten van een overheerlijke cappuccino voordat we moeten boarden voor de vlucht richting Bali.