Zondag 23-07-2017

23 juli 2017 - Bali, Indonesië

De dag van aankomst

Het is zondagmorgen 7.45 en we kunnen gaan boarden voor het laatste en langste gedeelte van de vlucht. Deze vlucht duurt 9 uur en we zitten in een kleiner vliegtuig dan naar Dubai. Het personeel is uiterst vriendelijk. Met ruim een uur vertraging verrekken we uiteindelijk om 9.30u plaatselijke tijd met 44 graden om de skyline van Dubai nog eens te mogen bekijken. Met name de kustlijn maakt veel indruk. De vlucht heeft wat turbulentie, maar dit is eigenlijk niet benoemenswaardig. Ik kom de tijd door met wat films, puzzels, games en mooie beelden uit het vliegtuigraam. Na ruim 9 uur zetten we de eerste voet op Balinese grond. We hebben een verblijfsvergunning ingevuld en komen, voordat we de koffers gaan halen, langs de douane voor een laatste check of we het land in mogen. Even lijken onze koffers niet mee gekomen, maar gelukkig als een van de laatste passagiers mogen ook wij de koffers in ontvangst nemen. Het is 0.00u plaatselijke tijd als we in de aankomsthal opzoek mogen naar onze contactpersoon en taxi. Tussen ruim 50 man en 20 borden vinden we de juiste persoon en rijden we in 20 minuutjes naar ons verblijf. We hebben geluk, want overdag duurt deze rit zo'n anderhalf uur, vertelt onze taxichauffeur. Het is gek om in het donker aan te komen, want zo heb ik niks van de omgeving kunnen zien. Het stikt hier van de salamanders en overal waar je komt schieten ze weg. In het donker checken we ons verblijf en na het kort opruimen van de spullen, duiken we om 1.30u het bed in.