Maandag 24-07-2017

24 juli 2017 - Bali, Indonesië

De omgeving verkennen

Om 7.00u wordt ik wakker van een luid gekraai van een haan, het loeien van de koeien en het tjirpen van de vogels, en dat in Bali! Eigenlijk kan ik niet wachten om een glimp op te mogen vangen van het uitzicht en een duik te mogen nemen in het zwembad, maar ik besluit om me nog heel even om te draaien. De man die ons op het vliegveld ophaalde, is tevens onze butler. Yoga, die vol passie en enthousiasme vertelt over het eiland, verzorgt ons dan ook een overheerlijk Amerikaans ontbijt met scrambled eggs, toast en worst. We besluiten om vandaag een kijkje te gaan nemen in de omgeving en wat boodschappen te doen in de Carrefour. Volgens mij was dit de grootste Carrefour die ik ooit heb gezien. Na een rondje langs de kust pakken we smiddags nog even de laatste zonnestraaltjes mee in onze tuin waarna we savonds mogen aanschuiven aan tafel waar Yoga voor ons de enige echte Balinese Nasi Goreng heeft gemaakt. Naast Yoga lopen er nog een aantal andere personeelsleden rond die ons uiterst vriendelijk verzorgen. We mogen dan ook nergens bij helpen en deze mensen voelen zich al bijna beledigd als je zelf je bordje naar de keuken brengt. Bizar om mee te maken hoe dat hier werkt. De jetlag begint nu toch een beetje op te spelen en ik besluit op tijd te gaan slapen. Morgen plannen voor de watervallen en het adventure park, wekker 6.00!