Dinsdag 25-07-2017

25 juli 2017 - Bali, Indonesië

Sekumul and Fiji Waterfalls + Adventure Parc

Het is 4.50u. Ik heb nog ruim een uur voordat de wekker gaat, maar toch kan ik de slaap niet meer vatten. Met een overheerlijk ontbijt van Yoga starten we de dag waarna we in de auto stappen op weg naar de Sekumpul en Fiji watervallen in het Noorden van Bali. Aan het links rijden ben ik inmiddels gewend, maar wat een chaos is het hier op de weg. Overal rijden scooters die je zowel links als rechts passeren. Menig claxon laat zich horen en hier en daar op de hoek van de straat staat een politie agent die er voor zorgt dat het verkeer enigszins doorstroomd. Na verschillende inhaalmanoeuvres, scherpe bochten, klimmen en dalen komen we na 3 uur aan bij de start van de hike. We hebben genoten van de mooie wandeling, het ontzettend mooie uitzicht en de rustgevende klanken van de watervallen. Prachtig! Mede dankzij onze 2 gidsen hebben we de mooiste kiekjes kunnen schieten en genoten van het waanzinnige uitzicht. Na ruim 3 uur hiken staat de auto klaar om naar de volgende stop te rijden; Treetop Adventure Parc. Tussendoor lunchen we in een Indonesisch restaurant van het buffet om even wat energie te krijgen. We moeten zo ten slotte nog in de bomen hangen. Bij aankomst krijgen we een tuigje aan en moeten we over het oefenparcours. Eenmaal de guide overtuigd van ons kunnen, mogen we starten bij een parcours van 8 meter hoog. Klimmen, klauteren, springen, kruipen en het allerleukste: Zippen. De vele ziplines maken het mogelijk om onder hoge snelheden te genieten van het uitzicht. We doen een aantal verschillende parcours en eindigen uiteindelijk bij de moeilijkste van maar liefst 20 meter hoog. Mijn angsten overwonnen door een vrije val en slingeren in de lianen. Het was gaaf! Na een drukke terugreis gaan we de keuken in om een lekkere maaltijd neer te zetten en daarna te kijken naar de plannen van morgen.

1. Inge Daams-Lansink:
    25 juli 2017
    Lieve Gabriëlla, net ontdekt dat je een reisverslag via FB doet.
    Superleuk, zal het meenemen naar oma als ik daarheen ga.
    En ik kijk al weer uit naar morgen met weer een nieuw verslag.
    X