Donderdag 27-07-2017

27 juli 2017 - Canggu, Indonesië

Villa Santai thuis

Terwijl ik aan het nagenieten ben van een overheerlijk Indonesisch diner, kijk ik terug op een hele relaxte dag. Vanmorgen hebben we wat uitgeslapen en na het ontbijt met verschillende tropische locale fruitsoorten, genoten van de ochtendzon. In de middag nodigt Yoga ons uit om mee te gaan naar de locale shop waar we wat boodschappen kunnen doen. Het is ongelooflijk om te zien hoe de mensen hier leven, hoe ze omgaan met de hygiëne en hoe hard er gewerkt moet worden voor een paar euro. De mensen hier zijn uiterst beleefd met met name Yoga doet er alles aan om ons een vakantie gevoel te geven. Hij verontschuldigd zich dan ook als wij even hebben moeten wachten tot hij al zijn boodschappen voor ons avondeten heeft gehaald. Op de terugweg naar onze villa bespreken we de plannen voor morgen om naar de vulkaan te gaan en gaan we ook nog even langs de French Bakery voor wat vers brood.. Eenmaal terug bij de villa relaxen we nog even terwijl er in de keuken hard wordt gewerkt aan een uitgebreid Indonesisch 3 gangen diner. We mogen starten met een overheerlijke tonijnsoep die wordt gevolgd door rijst met kip in sweat en sour én beef in spicy saus. Daarnaast is er saté gemaakt op lemongrass, in plaats van op het houten stokje wat wij kennen. Met jackfruit omgeven met pankokruim in chocoladesaus sluiten we dit heerlijke diner af. We bereiden ons voor op morgen en gaan op tijd naar bed, want morgen om 7.00 zitten we weer in de auto!